HTML

Fashion

Style, fashion...

Friss topikok

2010.03.07. 22:14 StyleGirl

Luis Vuitton

Címkék: luis vuitton

http://princesspetra.blogzona.hu/files/louis-vuitton-logo.jpg

 A francia divatóriás története akár egy mesekönyvben is megállná a helyét: hogyan lesz a szegény, vidéki fiúból királyi dinasztiák beszállítója, miközben saját családja is uralkodói magasságokba emelkedik a divat világában?

A történet kezdetei a 19. század első feléig nyúlnak vissza, mindkét főszereplőjét Lajosnak hívják. Egyikük híres uralkodócsalád, a Bourbonok sarja, aki XVIII. Lajos néven 1814 és 1824 között elfoglalhatta Franciaország trónját, de fellépése már a dinasztia hanyatlásának utolsó fázisát jelentette. A másik Lajos, Louis Vuitton 1821-ben született a kelet-franciaországi Anchay-ban. A szegény vidéki fiú 16 évesen Párizsba utazott és inasként helyezkedett el egy utazóládák készítésével és csomagolással foglalkozó vállalkozásnál. Az iparág épp abban az időben indult virágzásnak: egyre többen utaztak postakocsival és elkészült az ország első vasútvonala is. A kis Vuittont gyakran küldték előkelő családok házaihoz, ahol az utazásra készülő hölgyek poggyászát kellett összekészítenie és bepakolnia.

Vuitton neve egyre ismertebb lett az úri körökben, s amikor 1852-ben III. Napóleon és udvartartása Párizs elhagyására készülődött, őt hívatták a Tüilériákba, hogy az uralkodó feleségének és udvarhölgyeinek csomagjait elkészítse. Két évvel később saját üzletet nyitott a francia fővárosban: vászonborítású, lapos utazóládái népszerűvé váltak a vasutat egyre nagyobb számban használó utazók között. A régi és nehéz, domború tetejű utazóládák lassan kimentek a divatból.

Vuitton cége hamarosan valódi utazási specialistává vált: 1860-ban épített műhelyében egyre jobb és praktikusabb modelleket fejlesztett ki. A termékek minőségéről mindennél többet elárul, hogy udvari beszállítóként dolgozott XII. Alfonso spanyol királynak, az egyiptomi szultánnak és Nyikolajevics nagyhercegnek is, aki később II. Sándor néven Oroszország cárja lett. A cég életének következő fordulópontja 1885-ben volt: Vuitton ekkor nyitotta meg első külföldi üzletét - Londonban. Négy évvel később, a párizsi világkiállításon Vuittont kitüntetéssel jutalmazták innovatív termékeiért.

A századfordulón Louis Vuitton fia, Georges vette át a vállalat irányítását és folytatta apja sikereit. Az egyre népszerűbb, hosszútávú vonatutazások (Orient-Expressz, Transzszibéria vasút) résztvevői újabb és újabb kívánságokkal fordultak a céghez, amelyeket mindig igyekeztek is teljesíteni. A gondosan kidolgozott utazóládák külön rekeszekkel rendelkeztek az ágynemű, a napernyők, a cipők, sőt, még a szalmakalapok számára is. A Vuitton vállalkozás 1914-ben a Champs Elysées-n megnyitotta a világ akkori legnagyobb, utazási kellékeket forgalmazó áruházát, amely a már világméretűvé vált hálózat központja lett: a cégnek New York-ban, Nizzában, Bangkokban és Buenos Aires-ben is volt üzlete. A Vuitton név számos nagy jelentőségű eseménnyel összekapcsolódott: az első, 1907-es Peking-Párizs autóverseny öt résztvevője közül az egyiknek ők készítettek bőröndöket - természetesen vízhatlan kivitelben, hogy a folyókon való átkelések se jelentsenek problémát. Húsz évvel később Charles Lindbergh a Vuittonnál rendelt bőröndöket a hazaútra - a repülőt csak Párizsba jövet használta a rekord miatt, visszafelé a hajó mellett döntött.

A történet kezdetei a 19. század első feléig nyúlnak vissza, mindkét főszereplőjét Lajosnak hívják. Egyikük híres uralkodócsalád, a Bourbonok sarja, aki XVIII. Lajos néven 1814 és 1824 között elfoglalhatta Franciaország trónját, de fellépése már a dinasztia hanyatlásának utolsó fázisát jelentette. A másik Lajos, Louis Vuitton 1821-ben született a kelet-franciaországi Anchay-ban. A szegény vidéki fiú 16 évesen Párizsba utazott és inasként helyezkedett el egy utazóládák készítésével és csomagolással foglalkozó vállalkozásnál. Az iparág épp abban az időben indult virágzásnak: egyre többen utaztak postakocsival és elkészült az ország első vasútvonala is. A kis Vuittont gyakran küldték előkelő családok házaihoz, ahol az utazásra készülő hölgyek poggyászát kellett összekészítenie és bepakolnia.

Vuitton neve egyre ismertebb lett az úri körökben, s amikor 1852-ben III. Napóleon és udvartartása Párizs elhagyására készülődött, őt hívatták a Tüilériákba, hogy az uralkodó feleségének és udvarhölgyeinek csomagjait elkészítse. Két évvel később saját üzletet nyitott a francia fővárosban: vászonborítású, lapos utazóládái népszerűvé váltak a vasutat egyre nagyobb számban használó utazók között. A régi és nehéz, domború tetejű utazóládák lassan kimentek a divatból.

Vuitton cége hamarosan valódi utazási specialistává vált: 1860-ban épített műhelyében egyre jobb és praktikusabb modelleket fejlesztett ki. A termékek minőségéről mindennél többet elárul, hogy udvari beszállítóként dolgozott XII. Alfonso spanyol királynak, az egyiptomi szultánnak és Nyikolajevics nagyhercegnek is, aki később II. Sándor néven Oroszország cárja lett. A cég életének következő fordulópontja 1885-ben volt: Vuitton ekkor nyitotta meg első külföldi üzletét - Londonban. Négy évvel később, a párizsi világkiállításon Vuittont kitüntetéssel jutalmazták innovatív termékeiért.

A századfordulón Louis Vuitton fia, Georges vette át a vállalat irányítását és folytatta apja sikereit. Az egyre népszerűbb, hosszútávú vonatutazások (Orient-Expressz, Transzszibéria vasút) résztvevői újabb és újabb kívánságokkal fordultak a céghez, amelyeket mindig igyekeztek is teljesíteni. A gondosan kidolgozott utazóládák külön rekeszekkel rendelkeztek az ágynemű, a napernyők, a cipők, sőt, még a szalmakalapok számára is. A Vuitton vállalkozás 1914-ben a Champs Elysées-n megnyitotta a világ akkori legnagyobb, utazási kellékeket forgalmazó áruházát, amely a már világméretűvé vált hálózat központja lett: a cégnek New York-ban, Nizzában, Bangkokban és Buenos Aires-ben is volt üzlete. A Vuitton név számos nagy jelentőségű eseménnyel összekapcsolódott: az első, 1907-es Peking-Párizs autóverseny öt résztvevője közül az egyiknek ők készítettek bőröndöket - természetesen vízhatlan kivitelben, hogy a folyókon való átkelések se jelentsenek problémát. Húsz évvel később Charles Lindbergh a Vuittonnál rendelt bőröndöket a hazaútra - a repülőt csak Párizsba jövet használta a rekord miatt, visszafelé a hajó mellett döntött.

 http://www.kisalfold.hu/nincs_kesz-_traccsos/cikk/210/2091581/17.jpg

 

 

 

   
   

 

http://pinkdama.egologo.transindex.ro/wp-content/uploads/2009/05/luis-vuitton.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://pinkdama.egologo.transindex.ro/wp-content/uploads/2009/05/6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.noiportal.hu/images/cikkek/2530_hoszu.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.gleni.it/blog/wp-content/uploads/2009/07/louis-vuitton-spring-summer-2010.jpg

 

http://cotcot.hu/assets/0000/7603/alma_versis.jpg

 

 

 

 

 

 

 

https://m.blog.hu/ou/ourfashion/image/louis-vuitton.jpghttp://www.sg.hu/kep/2008_07/0701lou.jpg

 

http://3.bp.blogspot.com/_x_rHyWtoNU8/SnIOKrgsLaI/AAAAAAAAJds/zUvdNXIK1VU/s400/louis-vuitton-suitcase-lg-57417431.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1339/772728844_37f172b7ef_o.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://we-fashion.blog.hu/api/trackback/id/tr591817563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása